facebook Instagram

Jaroslav Satoranský o práci na Studiové scéně

6. 1. 2016

Rozhovor o inscenaci Na kamenném, kamenném poli (Job).

Po úspěšné české premiéře hry Terezy Verecké Na kamenném, kamenném poli (Job) se Jan Vedral ptá představitele Dědy Jaroslava Satoranského:

JV: Autorkou hry Na kamenném, kamenném poli (Job) je třicetiletá Tereza Vedecká. Tvé postavě Dědy je nezjistitelně mnoho let. Jak – podle Tvého názoru – mladá dramatička dokázala ve své trojgenerační hře napsat kmetskou figuru?

JS: Mé první setkání s autorkou bylo překvapivé. Hádal bych jí ještě méně let. Ale i ta třicítka je pro mě mládí. Byl jsem taky překvapen, jak skvěle dokázala napsat nejen toho mého Dědu, ale všechny figury. Ten můj děda má věk od šesti do sto čtyřiceti. Takže dítě i vetchý stařec. Ale ta role má i polohu energického otce. Je to herecká příležitost. Já už jsem jako student herectví koketoval s tím, že se těším, až budu hrát dědky. Už jsem se před několika lety bál, že se mi to nesplní. Ale teď jsem se dočkal, a vážím si toho.

JV: K vrcholným scénám inscenace patří ta, když Aťa – Luboš Veselý, předčítá svému otci, tedy Tobě, na usnutí z reklamních letáků. Jak se ti partneří s Lubošem?

J.S.: Zkoušení téhle inscenace bylo pro mě velice příjemné. Mladá autorka, která pravidelně docházela na zkoušky, mladá a talentovaná režisérka, mladá výtvarnice kostýmů, mladý výtvarník scény - všichni byli fajn. A kolegové (Vendulka Křížová, Denny Ratajský a Luboš Veselý) - úžasní. Luboš je skvělý herec a skvělý kolega. Jsem rád, že jsem se s ním mohl setkat při tak detailní práci.

JV: V programu Česká (a slovenská) komorní hra na Studiové scéně Divadla na Vinohradech hraješ během roku už druhého dědka. (Také v Landovského Hodinovém hoteliérovi.) Jak se cítíš v tom intimním prostoru, který je vlastně menší než vinohradské jeviště?

J.S.: Mám takový dojem, že od samého začátku, co se - dříve ve Zkušebně, nyní ve Studiové scéně - začalo hrát, že je tu přitažlivý repertoár a šance pro zajímavou hereckou práci. Je to samozřejmě pro herecký projev od velkého jeviště rozdíl. Svádí to někdy k tak intimnímu projevu, že i divákovi Studiové scény mohou některé jemnosti uniknout. Musíme si na to dávat pozor. Ale to už k profesi patří. Hrát na velké scéně a na téhle komorní je pro herce velice užitečné.

Trailer k inscenaci: zde
Informace o inscenaci: zde
Vstupenky na inscenaci: zde


Foto k novince: Jaroslav Satoranský o práci na Studiové scéně

Sledujte nás na sociálních sítích Facebook a Instagram

Hlavní město Praha Hospodářské noviny Český rozhlas CNN Prima NEWS

Hlavní město Praha Hospodářské noviny

© 2012-2024 Divadlo na Vinohradech, design by Media Solution
Licence Creative Commons - Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons - Uveďte autora - Nezasahujte do díla 3.0 Česko Ochrana osobních údajů Nastavení cookies Zásady použití Cookies

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Zásady použití Cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.